Στο πλαίσιο της λειτουργίας των τμημάτων  ΤΥ ΖΕΠ του σχολείου μας δόθηκε έμφαση στην εξατομικευμένη προσέγγιση των αναγκών των παιδιών, για την ολόπλευρη κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξή τους και την πρόοδό τους σε επίπεδο ικανοτήτων, δεξιοτήτων και γνώσεων. Τα μοναδικά χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού που παρακολούθησε τα ΤΥ του σχολείου μας υπήρξε κατευθυντήρια γραμμή για την διαμόρφωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σκοπός του σχολείου είναι να παρέχονται συνεχώς πλούσια ερεθίσματα στα παιδιά μέσα από ποικίλες δράσεις συμπεριληπτικές και πάντα ανοιχτές στην τοπική κοινωνία.

            Καθοριστικός παράγοντας είναι διαχρονικά η τόσο αποτελεσματική συνεργασία της διεύθυνσης του σχολείου με το εκπαιδευτικό προσωπικό, τις οικογένειες των παιδιών, τα μέλη της ΕΔΥ του σχολείου μας και πολλούς φορείς όπως το Α.Π.Θ., Μ.Κ.Ο., Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς κ.τ.λ. Η στάση της διεύθυνσης του σχολείου ήταν ενθαρρυντική και υποστηρικτική στο έργο μας και συνολικά η συνεργασία με όλους τους εκπαιδευτικούς, τα μέλη της ΕΔΥ και τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων ήταν εξαιρετική και δημιουργική. Κέντρο κάθε προσπάθειας είναι το παιδί- αυτό ενώνει την οικογένεια με το σχολείο και την κοινωνία συνολικά. Οι επιμορφώσεις επίσης υπήρξαν πολύ βοηθητικές ενώ υποστηρικτικός και πολύ σημαντικός ήταν ο ρόλος του Συμβούλου Εκπαίδευσης.

            Ειδικότερα, ως προς την διδακτική προσέγγιση και την μαθησιακή διαδικασία είναι σημαντικό να τονίσουμε πως βασικός μας στόχος ήταν να καλύψουμε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων προφορικού λόγου αρχικά- όσο και γραπτού, ανάλογα με το επίπεδο γλωσσομάθειας καθώς και άλλα χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού. Για την επίτευξη αυτών και άλλων στόχων χρησιμοποιήσαμε μεταξύ άλλων- την έκφραση μέσω των εικαστικών καθώς οι δημιουργικές δραστηριότητες ανοίγουν δρόμους επικοινωνίας. Το παιχνίδι επίσης μας βοήθησε να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας ενώ παράλληλα αξιοποιήθηκαν πολλά διαφορετικά μέσα όπως τάμπλετ για εξάσκηση μέσω κουίζ, προβολή εικόνων και βίντεο, βιβλία, εικονογραφημένες εγκυκλοπαίδιες, παιχνίδια με κάρτες και άλλο εκπαιδευτικό υλικό.

            Ενδεικτικά παραθέτουμε φωτογραφικό υλικό και στιγμιότυπα από μαθήματα, δράσεις, έργα των παιδιών όπως  θεματικά κολάζ, κατασκευές, παιχνίδια και υλικό που έφτιαξαν τα ίδια τα παιδιά. Οι θεματικοί κύκλοι καθώς και τα ενδιαφέροντα των παιδιών  καθοδήγησαν σε μεγάλο βαθμό την πορεία και το περιεχόμενο των μαθημάτων.   

Οι Εκπαιδευτικοί των Τμημάτων ΖΕΠ 1 και 2.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *