Σχολικό έτος: 2022-2023
Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα e-twinning με τίτλο:
Tα Βυζαντινά και Μουσουλμανικά Οθωμανικά μνημεία της πόλης μας μέσα από τα μάτια των παιδιών.
Σχετικά με το έργο
Οι μαθητές-μαθήτριές μας -οι οποίοι σε ποσοστό 85% είναι αλλοδαποί, παλιννοστούντες και πρόσφυγες- με την ενεργό συμμετοχή τους στο έργο ήρθαν σε επαφή με τα μνημεία της πόλης τους που αποτελούν κομμάτι της πολιτισμικής κληρονομιάς της. Μέσα από ερευνητικές διαδικασίες αλλά και επιτόπια παρατήρηση των ιστορικών μνημείων γνωρίσανε σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις της ελληνικής ιστορίας από την αρχαιότητα ως σήμερα. Συγκεκριμένα μελετώντας τα ιστορικά μνημεία ανακαλύψανε στοιχεία της Ιστορίας άλλων πολιτισμών και λαών που έζησαν στην πόλη τους με διαφορετικές πολιτισμικές και θρησκευτικές καταβολές με απώτερο στόχο την αποδοχή της διαφορετικότητας ως θεμελιώδες δικαίωμα των ανθρώπων σε µια δημοκρατική κοινωνία και ως θετικό παράγοντα της εξέλιξής της.
Στόχοι
Η μαθητές/τριες κατά την εξέλιξη και ολοκλήρωση του έργου :
– Κατανοήσανε ότι ο σύγχρονος κόσμος που ζούμε είναι συνέχεια του παρελθόντος
– Συνειδητοποιήσανε τη δύναμη και την αξία της πολιτιστικής ποικιλίας
– Ανέπτυξαν διάθεση ειρηνικής συνύπαρξης, συνεργασίας και αλληλοκατανόησης µε τους γειτονικούς λαούς.
– Καλλιεργήσανε την κριτική τους σκέψη και ικανότητα.
– Βελτιώσανε τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.
– Αναγνωρίσανε την ιστορική και πολιτισμική ταυτότητα της χώρας.
Αποτελέσματα
Η ενεργός συμμετοχή των παιδιών δύναται να αποτελέσει τον πυρήνα διαμόρφωσης μιας νέας κουλτούρας που δίνει έμφαση στα κοινά σημεία διαφορετικών ομάδων και ενισχύσει τη θετική στάση και αντίληψη απέναντι στις διαφορές των πολιτισμών και τη διαφορετικότητα.
Οι μαθητές του 63ου Δημοτικού Σχολείου συμμετέχοντας σε ομάδες με τη χρήση του ψηφιακού διαδικτυακού εργαλείου Genially (εργαλείο web 2.0) δημιούργησαν έναν διαδραστικό χάρτης της πόλης της Θεσσαλονίκης ενσωματώνοντας τις εικόνες και κείμενα από τα μνημεία που επισκεφτήκανε.
Ο χάρτης βρίσκεται στο Διαδίκτυο όπως φαίνεται παρακάτω: